– Dane z myVOD pokazują również wzrost zainteresowania kursami online. Jeśli porównamy trzeci kwartał rok do roku, to wzrosła liczba zakupów kursów o 43 proc.
Z danych platformy do nauki online, myVOD wynika, że w ostatnim czasie przybyło kursów, które zajmują się tematyką okołoporodową. Polacy coraz częściej sięgają po szkolenia z branży beauty. Zauważono natomiast spadek w kategorii fitness i w branży sportowej. Zdaniem twórców platformy wynika to z chęci użytkowników do spędzania czasu na żywo, po trudnym okresie pandemicznym. Jedyną kategorią sportową, która notuje wzrost jest joga. Kursy online stają się też tańszą alternatywą do szkoleń stacjonarnych, co jest jednym z czynników decyzyjnych klientów.
– Szkolenia stacjonarne prawdopodobnie zawsze będą droższe od rozwiązań online. Wiele branż wciąż pracuje zdalnie, pracownicy mają więc więcej czasu na rozwój nie tylko kompetencji zawodowych, ale również swoich prywatnych zainteresowań i pasji. Dlatego też coraz częściej sięgają po kursy typu tresura psa, warzenie piwa w domu czy nauka języka online – wymienia Robert Rachwał, prezes Wellms.io, platformy edukacyjnej rozwijanej w grupie Escola S.A. – Coraz częściej widzimy zapytania o wykorzystanie nowych technologii w kursach. Już wkrótce uczenie się na okularach VR czy AR będzie powszechne, a być może szkolenia pojawią się również na urządzeniach typu SmartTV, nowoczesne lodówki czy HHT wykorzystywane często w zakładach produkcyjnych i magazynach – dodaje Robert Rachwał.
W 2022 roku na platformie myVOD było dostępnych ponad 1200 kursów i szkoleń online, a twórcy zarobili do listopada włącznie prawie 12 mln zł. Najlepszym miesiącem był marzec, kwiecień oraz wrzesień, kiedy to przychody wyniosły ponad 1,5 miliona na miesiąc. Najgorzej zaś wypadł czerwiec. Najwięcej zamówień było w lipcu, jednakże w tym miesiącu użytkownicy nie kupowali drogich kursów co nie miało odzwierciedlenia w zwiększonym przychodzie. Escola przez br. skupia się na rozwoju autorskiej platformy e-learningowej Wellms, w którą zainwestowała 2 mln zł. Spółka rozwija usługi e-learningowe w myVOD.io, ecommerce przez spółkę Heseya i rozwiązania dla branży eventów w Meetinga.
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/czy-e-learning-wyprze-tradycyjna-edukacje-najlepsi-zarabiaja-miliony-na-swoich-kursach